دیجی ویرا

اخبار مهم تکنولوژی

دیجی ویرا

اخبار مهم تکنولوژی

دیجی ویرا

گروه مهندسی دیجی ویرا با اتکاء به خداوند متعال و پشتوانه فنی و تخصصی با هدف ارائه خدمات مهندسی در صنعت انفورماتیک کشور و ایجاد ارتباطات در شبکه های کامپیوتری با استفاده از آخرین متد روز دنیا و بهره گیری از جدیدترین و معتبرترین محصولات و با دیدگاهی متفاوت، نسبت به سازماندهی گسترده و ایجاد زیرساخت های دانش و مهارت مبادرت ورزید.

چه دوربینی بخریم با چه کاربردی؟

گروه مهندسی دیجی ویرا | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۵۵ ب.ظ

تعادل رنگ سفید

تراز سفیدی این است که دوربین شما چگونه نور را ثبت می کند و به تصویر / فیلم شما دمای رنگ می بخشد. این در کلوین اندازه گیری می شود ، با هر رنگ منبع نور دارای دمای مربوط به خود است. نور میانه روز معمولاً در حدود 5600 کلوین (K) است که شمع آن در انتهای گرم با 2000K پایین و سایه تاریک در انتهای سرد با 9000K قرار دارد. اکثر دوربین ها در تنظیم خودکار تعادل رنگ سفید شما بسیار خوب هستند ، بنابراین از استفاده از تنظیم خودکار نترسید - اما اگر می خواهید کنترل بیشتری داشته باشید ، می توانید از پیش تنظیمات داخل دوربین استفاده کنید یا تراز سفیدی را به صورت دستی تنظیم کنید.

نرخ فریم

نرخ فریم شما چند فریم ضبط شده در هر ثانیه از فیلم است که معمولاً با اختصار FPS ثبت می شود. (از نظر فنی ، مگر اینکه از دوربین فیلم استفاده کنید ، این FIELDS در ثانیه است ، زیرا در واقع فریم هایی از تصویر را ضبط نمی کنید.) تا آنجا که نرخ فریم امروز در رسانه ها وجود دارد ، اکثر فیلم های بلند با سرعت 24 فریم در ثانیه ، فیلم ویدئو گرفته می شوند به طور معمول با 29.97 یا 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری می شود و مواردی مانند اخبار پخش شده ، ورزش های زنده و کمدی های چند دوربین به طور معمول با 59.94 یا 60 فریم در ثانیه گرفته می شوند (مگر اینکه در کشوری باشید که به جای NTSC از PAL استفاده می کند که در آن شلیک می شود 25 و 50 فریم در ثانیه). با این وجود امروزه بسیاری از دوربین های مصرف کننده قادر به ضبط 60 ، 90 ، 120 ، 240 یا حتی حداکثر 1000 فریم در ثانیه هستند!

می توانید هر نرخ فریمی را که می خواهید برای فیلم خود انتخاب کنید ، اما با هر تنظیمات نتایج بسیار متفاوتی خواهید گرفت. نرخ فریم پایین تر مانند 24 فریم در ثانیه به شما نمای سینمایی یا "فیلم" تری می بخشد و حرکت تاری بیشتری را به فیلم شما اضافه می کند. عکسبرداری با سرعت 29.97 یا 30 فریم در ثانیه به شما نمای دیجیتالی یا "ویدیویی" بیشتری می بخشد و 94/59 یا 60 فریم بر ثانیه با تاری حرکت کمتر ، "اپرای صابون" یا "پخش مستقیم" را به شما می دهد.

  • گروه مهندسی دیجی ویرا

دوربین مداربسته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی